La Digue… Ikke den fedeste første oplevelse :(

Vi er nu endt på øen La Digue, en super lille ø – der blot er 15 mins sejltur fra Praslin.
Der er dog ingen tvivl om, her på La Digue ved de godt, det er turisterne de skal leve af :)   Vi blev allerede ved ankomsten til øen mødt af en minde hær, der tilbød forskellige transport former – taxa kørsel, tribike, leje af cykler mv La Digue Island // Picture by @byannette.dk

Umiddelbart burde vores hotel være  blot 500-600 meter fra færgen, så vi valgte at gå turen igennem ”byen” og ned til hotellet – turen var nok en kende længere, men ikke noget problem.
Igennem byen popper den ene turist/souvenir butik op efter den anden… muslinger, armbånd, malede kokosnødder, Coco de mar nøden med ”Seychelles” malet på mv
…. i en sød blanding med pizzarier, restauranter, små cnak shops og isbutikker – kun skildt ad af små veje og cykel-udlejning.

Øen her er betydelig mindre end Praslin… og befolkningen lidt en anden – jeg havde  i min fantasi forestillet mig, at de på hotellet mv. ville være langt mere opmærksomme på service, oplevelsen og kunden – eftersom vi er på en ganske lille ø – så tillod min forestilling mig, at det må være måtte være deres aller vigtigste formål… at give gæsterne den aller bedste oplevelse.
….. kan du godt læse mellem linjerne, at det fik vi ikke?

Vi ankom lige  til hotellet – Faktisk kunne det ikke være mere simpelt, end lige ud af vejen :) I Receptionen blev vi mødt af kølige vaskeklude og velkomstdrinks, lavet på en lokal appelsin  – himmelsk her i varmen! Velkomst Drink - La Digue  /Picture by @byAnnette.dk

Mange af familierne omkring os blev tildelt forskellige  huse/lejligheder/værelser – og da det blev vores tur, skulle vi med chauffør.
Vi havde for at få privatliv, havde vi på forhånd  booket en villa med køkken, så det blev et lille hjem. Det gør vi egentlig så ofte vi kan komme afsted med det – da tanken om at spise ude 3 gange om dagen ikke er os. Jeg er en super let spiser og det samme er vores begge tøser… så det er ideelt for os, at bo såvi har muligheden for at lave maden selv.

Med vores ankomne chauffør, blev vi så kørt ca 2 km. Op ad øen… til 8-10 strandhuse, der lå for sig selv … meget hyggeligt, privat – og M E G E T langt væk fra ALT.
Hele pointen i, at vælge dette her hotel var, at det lå lige op ad byen/færgen mv – så vi netop let kunne handle, komme rundt til fods osv

Desuden er der pool tilknyttet hotellet, samt morgenmad med i bookingen – men med omkring 2 km. hver vej  til selve hotellet blev alt pludselig uoverskueligt… den kære hotelmand kunne godt fornemme stemningen vendte, så han forsøgte at bede os kontakte receptionen flere gange. Da vi opdagede Wi-Fi slet ikke kunne tilgås fra denne del af øen tog vi en rask beslutning, ig kørte direkte tilbage til receptionen – det var tydelig, i det her hus ønskede vi ikke bo 5 dage!

Det aller mest spøjse er, at jeg inden afrejsen lige havde læst Annette fra Ontrip.dk´s blog indlæg ”Klager du ?” inden afrejsen fra Praslin… og lige DER, i situationen kunne jeg bare mærke.. hvis jeg nikker, smiler og bare acceptere det her nu – så bliver det 5 dage på en meget lille ø, jeg ikke bliver glad for at tænke tilbage på.

Nu sidder vi så her i receptionen…. på en halvdårlig Wi-Fi forbindelse og forsøger på at blive klogere – for ham, der så pænt smilte og viste det hele frem før er forsvundet som dug fra solen og jeg antager vi nu venter på en, der må tage beslutninger :)

Det her, er da et sandt eventyr på en lille ø – uden alt for mange muligheder……

Blog Hilsner //Annette
————————————–
Husk du kan følge bloggen på: Facebook // Instragram

2 tanker om "La Digue… Ikke den fedeste første oplevelse :("

1. Åhh Annette, hvor jeg føler med jer. Det er så skuffende, når det billede man havde inden man ankom forsvinder som dug for solen. Det holder jo ikke at bo 2 km. fra alting – der går jo en hel formiddag bare med at komme frem og tilbage og spise sin morgenmad.
    Når det så er sagt er jeg glad for at du holder fast, siger de må finde en anden løsning og ja, ting tager tid. Jeg håber, at i har eller får det løst, får et lækkert sted at bo og får nydt jeres 5 dage som forhåbentlig bliver i Paradis.
    Tak fordi du har nævnt mig/bloggen og er glad for at du ikke finder dig i det – håber det hjælper at du klager.

Forsat rigtig god ferie.

De bedste feriehilsner Annette

• Du har ret Annette :)
      Jeg synes også at 2 km. mellem hus og hotel er en ret vigtig oplysning.
      Men vi fandt en OK løsning med manden der måtte tage den slags beslutninger.. og så har jeg hørt 2-3 andre kunder brokke sig over deres Wi-fi siden

Vi er heldigvis tjekket ind i et sødt lille hus – skal nok smide en update inden længe :)

Tak for din kommentar og hjælp.