Flyveturen til Tokyo + møde med varmen..

Vi er landet! – Ferien er for alvor begyndt :)

Flyveturen fra Hamborg til Amsterdam til Tokyo gik OK smertefrit… begge piger var super gode og fik sovet en hel del på turen – de tog 10 timers flyvetur i stiv arm og lod det hele gå sin gang… lige på denne tur viste det sig at snacks, pixibøger og alt det andet jeg febrilsk havde sørget for at pakke var helt overflødigt.

I Tokyo er vi 7 timer foran Dansk tid – så vi lettede fra Hamborg kl. ca 12 og landede i Tokyo dagen efter kl. 8 om morgenen.
Denne gang har vi slet ikke været ramt af jetlag på samme måde – det passede fint ind at “stå op” efter flyvturen og bruge en mere afslappet dag i Narita by.
Da vi landede tidligt betød det også vi ikke kunne tjekke ind på hotellet med det samme – så den første dag gik mest med at vende os til varmen – men også med en god gåtur gennem byen.

Vi besøgte Shinshoji Temple og den flotte Naritasan Park der er lige bag templet – Det var perfekt for os at kunne tage hotellets shuttlebus der til – gå en kort tur gennem byen og se begge dele – det var spændende for både store og små – og tilpas for vores første dag – ikke for vildt men ej heller for meget daseri.. og så fik karperne vidst mad for 100 gang denne dag. byannette_0003byannette_0001byannette_0005

Selvom trætheden begyndte at melde sig tidligt fik vi tjekket ind på hotellet – besøgt deres indendørs pool inden aftensmaden… alt sammen for at holde dagen kørende :) Efterfølgende gik vi alle total trætte i seng – men vi indhentede døgnforskellen i Narita og det var det, der var målet.

Vi har i denne ende kun en enkelt overnatning i Narita (lufthavnsområdet udfor Tokyo) for efterfølgende at flyve til Guam hvor vi skal spendere de næste 10 feriedage.

Narita bød selvfølgelig også på det første møde med varmen.. og selvom vi alle har prøvet det før, er “slaget” bare altid uventet… phew for en høj luftfugtighed og varme der slår når man kommer udenfor for første gang.
På med sommerkjolerne… vi må videre :)