Puma tøj – fra den opmærksomme vinkel…

Puma kan virkelig få smilet frem, hvis man lige arbejder lidt med deres tøjserie.. blandt andet har de en sjov indgangsvinkel til det at kunne vasketøj
- eller måske nærmere, hvor ofte tøjet skal vaskes ;)

2014-04-28 17.04.18

Bag på størrelsesmærkatet i nakken har de lavet et logo med ” Wash this when dirty”  (vask denne når den er beskidt)

Det får hurtigt et lille smil frem – jeg ved, hele ideen er, at få os forbrugere til at tænke lidt over, hvor ofte – og hvor meget vi egentlig vasker… De fleste af os, kender garanteret til de tøjdele der næsten bliver mere slidt i vaskemaskinen end ved børnenes brug…

2014-04-28 17.04.54

 

Udover det, arbejder Puma hele tiden med, hvordan DE som producent, kan være bedre ved miljøet og formindske mængden af emballage til varerne.

De gør igen opmærksom på det, med en lidt humoristisk vinkel.
Alle deres tøjvarer er pakket i en tynd gennemsigtig pose for at beskytte tøjet under transport – men på posen er der nu trykket “i´m half the bag i used to be” (Jeg er halvt den pose jeg plejer at være) neden under står der at der til posen bruges 50% mindre materiale end før, simpelthen fordi Puma under pakningen har foldet bukserne én gang mere end de plejer - så simpelt kan det gøres :)

Puma Logo

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>